Handelsbetingelser
GreyGreen Growshop (Growshop.dk) drives af Grey & Green I/S.
CVR: 29038473
Frederikssundsvej 121 F, 2700 Brønshøj
Tlf.: 93980420
e-mail: orders@greygreen.dk
Betaling
Du kan i vores system betale med Dankort, Visa, Visa Elektron, Mastercard, Maestro, JCB og American Express. Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil.
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftaler med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
MobilePay OnlineDu kan også betale via MobilePay Online.
Bankoverførsel
Din indbetaling skal ske til vores konto: Regnr. 7670 Kontonr. 2605421 i Ringkøbing Landbobank. Husk at anføre navn eller ordrenr. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
ViaBill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill
Du kan læse mere om betingelserne her: www.viabill.dk/kredit
EAN betalingDu kan bestille som offentligt virksomhed via EAN systemet. Vælg EAN som betaling og send efterfølgende (via email eller kontaktform) det CVR nummer og EAN nummer på virksomheden du bestiller fra.
Priser
Alle priser er inkl. moms og i DKK. Priser og sortiment kan ændres løbende og uden varsel.
Fragt
Vi sender alle bestillinger under 50 kg med GLS. Ordrer over 50 kg sendes med fragtmand. Taksterne udregnes automatisk i vores system og vil fremgå når du bestiller. Priserne ligger mellem 39 og 799 kr. og gratis fragt ved ordre over 300 kr. til pakkeshop. Køb over 5000 kr. er alle leveringer fragtfrit. Bemærk at volumen påvirker vægten. Du kan se vores takster under Fragt og levering
LeveringLevering af varer fra Growshop.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Vi afsender ordre dagligt. I tilfælde af at en eller flere af dine bestilte varer er i restordre, eftersendes restordren hurtigst muligt uden ekstra omkostninger. Har du spørgsmål vedrørende din levering så kontakt os. Leveringstid 1-4 dage
Transportskader
Når du modtager varen, anbefaler vi at du undersøger emballagen for eventuelle skader, inden der kvitteres for modtagelsen. Hvis emballagen er beskadiget, må du gerne skrive dette på modtagelseskvitteringen. Herefter kan du modtage varen og gemme kvitteringen. Er indholdet/varen beskadiget, bedes du kontakte os pr. telefon / e-mail /kontaktform med oplysning om ordrenummer og skadens omfang, så afhjælpning kan aftales.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består købet af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til orders@greygreen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ingen fortrydelsesret
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
GreyGreen Growshop
Frederikssundsvej 121 F
2700 Brønshøj
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os gerne inden du sender varen.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
GreyGreen Growshop
Frederikssundsvej 121 F
2700 Brønshøj
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Grey & Green I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på growshop.dk er Grey & Green I/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: orders@greygreen.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte: orders@greygreen.dk .Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.08.2024
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
GreyGreen Growshop
Frederikssundsvej 121 F
2700 Brønshøj
e-mail: orders@greygreen.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)